5 gode råd: Undgå at få misbrugt dine personlige oplysninger.

En del kunder har oplevet at blive kontaktet af svindlere, der udgiver sig for at være fra sparekassen, og som franarrer særligt ældre kunder deres personlige oplysninger, bl.a. MitID og adgangskoder. Husk, aldrig at dele dine personlige oplysninger med nogen.

Det er en rigtig god ide at være ekstra opmærksom på mistænksomme telefonopkald samt mails og sms-beskeder, der måtte ticke ind i indbakken og på telefonen de kommende uger. Mange af vores kunder har på det seneste modtaget falske opkald, hvor de er blevet bedt om at dele personlige oplysninger.

Særligt ældre kunder er blevet franarret deres MitID og adgangskoder. Vi opfordrer ALLE til at lægge på og IKKE dele personlige oplysninger.

Dine oplysninger kan hurtigt blive misbrugt
Det kan ofte være svært at gennemskue, om et opkald, en mail eller sms er falsk, og derfor skal du som udgangspunkt ALDRIG videregive personlige oplysninger over telefonen, trykke på link eller videregive dine oplysninger til andre.

Havner dine personfølsomme oplysninger først i hænderne på de forkerte på nettet, er der stor risiko for, at de kan blive misbrugt til at købe varer på din regning eller til at få adgang til din konto.

Forbrugerrådet Tænks gratis app: Mit digitale selvforsvar

 

Download i App Store

Download i Google Play

 

 


Ansatte

Kontakt

Cookies